ponedjeljak, 6. siječnja 2020.

Tata, moraš biti zdrav


Kako biti zdrav pored dva potpuno hiperaktivna dječaka, koji ne priznavaju razliku od pet godina između njih dvojice? Nikako.
Da bi obiteljski život funkcionirao, za muškarca (uglavnom) je potrebno da skrbi o toj obitelji, naravno, ne isključujući žensku ulogu u tome. Da bi skrbio, znači mora biti zaposlen, mora se misliti ima li u hladnjaku mesa, kad je servis za automobil, kad ističe registracija, jel upala žica od grudnjaka u bubanj od mašine za rublje. Treba znati i presvući maloga, natjerat starijeg da jede ostatke od ručka, treba znati gdje naći najbolje crtane i animirane filmove, sinkronizirane na hrvatski, kako bi bar od starijeg imao sat vremena mira.
Zbog toga, tata se ne smije razboliti. Nikad. I kad se razboli, ako je to i moguće, ne smije to pokazivati. Jer njih dvojica nanjuše te bakterije i viruse, pa skaču po tati još više, kao da svojim malim mekim guzicama istjerivaju sve bolesti drevnim šamanski ritualima. Samo još nedostaje da parket nalože i žrtvuju kokoš na sred stana. Mali nemilosrdni gadovi njuhom razvijenijim od morskog psa koji nanjuši krv sa 50 kilometara, ne prepuštaju ništa slučaju i za par minuta si oznojen, a tvoja tjelesna temperatura ubija sva strana tijela koja pokušavaju naštetiti tvom organizmu. Naravno, izdržat ćeš stoički i tu prokletu temperaturu od 37.4 stupnjeva, koja bi kamen smrvila a gdje neće neutreniranu, izmorenu i zlosretnu tupinu kao što sam i sam. Kad sam bio sa suprugom na porodu, shvatio sam u biti da je taj porod ništa, naspram situacije kad ja dobijem temperaturu. Da meni daju ono što mjeri jačinu trudova, vjerovatno bi pregorio, jer se u Danteovom devetom krugu pakla nesretnike isključivo muči povećanom tjelesnom temperaturom.
Rekao mi je stariji jednom: ''Ali kako ti možeš biti bolestan, ti si tata!''. Je sine, tate se ne razbolijevaju. Tate idu na jedan posao, pa na drugi, pa dođu kući u pauzama ili na kraju dana, ako vas uspijem zateći budne, još skupiti ono malo snage da proskačemo tridesetak krugova oko stola i potučemo se raznim japanskim i kineskim borilačkim vještinama kao u starim kung fu filmovima. Tate moraju stalno derati luka, maslinovog ulja, đumbira, limuna, kiselog kupusa i ostalih C vitaminskih preparata, žrtvujući svoj seksualni i društveni život radi oblaka smrada koji obično prati takve namirnice, samo kako bi ostao zdrav. Smrdi ti duša od luka, ali neće na tebe nikakva bolest. Ponekad neće ni djeca.
Najgori dio bude onaj, kad je već dobrano pregaženo vrijeme za spavanje, onda ja ponekad manjeg uzmem da ga uspavam. Ako on nije u svojoj maloj lijepoj glavici sam odlučio da zaspe, nema tog zeke i potočića, hush little baby, mede brunde, tata kupi mi auto ni svih ostalih sevdalinki koje će natjerati sjajne okice da se zatvore. Gurat će prste u usta, u oči, kopat će sebi i meni nos i trzati se, samo da bi probudio one uspavane receptore na mozgu, očito nevjerovatnog kapaciteta, jer mora prvo provrtiti cijeli dan u glavi prije spavanja. Kad već jednom sklopi oči, onda počinje najdelikatnija faza. Ni kašalj, ni krivi pokret, i apsolutno nikakvo spuštanje na krevet ne dolazi u obzir, dok se još dva ciklusa pjesama ne ispjevaju. Dovoljno puta me mali vražićak nasanjkao da bi ga naivno spustio na krevet kako bi mogao pobjeći u dnevni boravak. Odvali on još komad leđa dok ne utvrdi.
Stariji obično ima neki zahtjev prije spavanja – igrica ili crtani. On je relativno dobar, ali ima uvijek hladne noge. Je, tata mora uvijek imati tople noge da ugrije njegove. Puno je pravila za jednog tatu. Zadnje bi bilo: -''Tata, moja prijateljica Tina iz vrtića kaže da moraš skinuti čarape jer ćeš dobiti gljivice. A kakve su to gljivice?''
Ajde mali, šuti i spavaj.