srijeda, 15. veljače 2017.

Valente, muko moja...

Valentinovo. Zaštitni svetac parova. Dan zaljubljenih. Dan kad svaki proizvođač kontracepcijskih sredstava trlja ruke. Dan kada mali Amor popije baksu Red Bulla i odradi 24 sata u komadu, ispaljujući svoje moćne strelice u srca lakomislenih.

Što je zapravo to Valentinovo? Jeli stvarno to dan kada morate voljenoj osobi pokazati da je volite? Ako je to istina, ja ću sad napisati onim flomasterom što se ne briše na sred prsa: ''Obožavam Valentinovo.''. Jer gdje ćeš ljepšeg običaja od iskaza ljubavi prema voljenoj osobi, na jedan dan u godini. Tako kad me žena drugi put pita, mogu li joj kupiti neku bundu, komodu koju želi, ogledalo o kojem sanja, platiti termin u frizera kako bi sama sebi digla samopouzdanje kemijski tretmanom par milimetara poviše mozga, ja ću jednostavno reći čekaj Valentinovo. Ovi ostali dani nisu vezani lancima za kupovanje stvari i izricanje ljubavi. Čekaj taj 14.2. i kupit ću ti. Ako budem imao novaca to jest, jer plaća je 15og. Znači, za mene osobno, to Valentinovo je odličan ''praznik ljubavi''. Samo svaki misec odvojim po deset dvadeset kuna i to je to. Mogu i posaditi ružin grm, jer cijena tih polumirišljavih umjetnih cvjetova na Valentinovo skače u nebo, kao da su tretirani plutonijem ili nedajbože da ih je sam papa Franjo zalijevao svetom vodicom, dok sa Gospom na autobusnom kolodvoru čekao onaj autobus u 6:15 za Međugorje, za tjedni izvještaj sa nebesa.

Da, valja samo radi tog dana saditi ruže. Još u ovakvim vremenima ste sigurni kako više nema onih pokvarenih romantika, beskrupuloznih pjevača serenada pod prozorom i bespoštednih koza koje bi vaše ljubimice očistile od cvjetova dok bi rekao privatizacija. Nema više kantanja kroz prozor, eventualno kad bi se ekipa napila onda bi možda došla Mati pivat ''Pukni puško'' od Thompsona ili ''Domu mom'' od Mate Bulića. Sigurno nećete čuti stihove Vinka Coce. A ruže, ruže vam jedino može kakav kamiondžija zakačiti dok prevozi šut na otpad, ili kakvo nevino dijete da bi odnijelo svojoj majci. Djeci je Valentinovo svaki dan. Nakon puno godina od prvog čitanja, Mali Princ ima sve više i više smisla.

Ja osobno, smatram sebe promašenim romantikom. Iako krijem u sebi goreću želju za malo škakljivog romantizma, ipak predvlada uglavnom mračna strana u meni. Mislim, za moje mišljenje to nije mračno, nego za tu voljenu osobu. Svašta sam radio za ljubav, pisao grafite, ljubavna pisma, slao poruke, radio putokaze. Možda će pripadnice ljepšeg spola sada pokazivati ovaj dio teksta svojim muškim polovicama i govoriti im: ''Vidiš kako je on romantičan, zašto ti nisi takvi? Ti nikad ništa nisi napravio za mene. Uh, svaki put isto. Zar mi ne možeš pokloniti malo pažnje?'', ali koliko god bi mi bilo drago vidjeti osmjeh na ženskom licu i crvenjenje u obrazima, sto puta mi je draže kad ona ostane PAF. Tako se među mojim darovima (da izvini moja sadašnja bolja polovica jer pričam i o nekim prošlim trenucima) znalo naći i kilo srdela, riječnik hrvatskog jezika, nogometni dres pa čak i pokoja knjiga bontona. Mislim, sve su to korisne stvari. Zamislite, petak je, i taman Valentinovo. Pa ja lijepo na ribarnicu, uzmem kilo najfinije i najfriškije srdele po cijeni od 20 kuna i odnesem svojoj polovici. Naravno da ona nije skontala o kakvom se korisnom poklonu radi. Vjerojatno bi joj korisnija bila neka polumirišljava ruža ili kakva torbica da može mahati ulicom. Pa čak bi i neki parfem došao u obzir. Ali nikako nije mogla shvatiti da u kilogramu srdela ima sve to. I miris, i kesu s kojom može mahati a i dobar ručak. Ne moram vam objašnjavati da je ta veza završila brže nego je Crnoju maklo sa ministarskog mjesta. Što se tiče knjiga, ako bi smatrao da ona nije baš umjesna u verbalnoj komunikaciji, priručnik bi joj sasvim lijepo koristio kako bi popravila svoje komuniciranje. Ali ne, ja se rugam, ja sam govno, svinja, isto kao i svi... Baš me zanima, koliko ljudi joj je poklonilo hrvatski pravopis. Jedna me čak tlačila da odemo negdje navečer na Valentinovo. U 20:45 je igrala Barcelona - PSV. 105 minuta ona nije jezika uvukla, da bi ja na kraju izvukao jedan nogometni dres i pozvao konobara da donese račun. Mislim, ako želiš biti sa mnom moraš ipak i poštovati nešto. Ja sam te dovoljno poštovao da izađem vani na dan lige prvaka.

Za ovo Valentinovo mislim da sam se nadmašio. Ženi sam, kao i uvijek, iskazao posebnu pažnju, sa zadnjim kunama u džepu, kupio 5 metara lajsne između pločica i parketa, i to baš kakvu je htjela. Ako to nije ljubav, ja ne znam onda šta je.

Danas, kažu da je taj neki sv. Valent zaštitnik parova. Mislim, kakvih parova? Istospolnih, ostalospolnih, životinjskih? Ali ako je to istina, molim ga samo da mi zaštiti večeras Real Madrid - Napoli iz x u 2. Hvala