petak, 10. ožujka 2017.

Šta je 14og februara? Osmi mart!

Prvi dan žena obilježen je davne 1909. godine osmog ožujka u SAD-u, kao dan koji slavi sva ekonomska, politička i društvena postignućna ljepšeg spola. Iako danas vrlo iskrivljenog pojma, taj dan bi trebao predstavljati određene društvene i moralne standarde kojima bi naše društvo trebalo stremiti. Umjesto toga, to je postao dan kada morate izdvojiti kojih stotinjak kuna za cvijeće, i još par puta toliko da bi ženu/curu/nebitnosamodaježensko odveli na večeru u lijepi restoran. Kao, to je jedan dan u godini kad bi žene trebale biti obasute pažnjom. Iako je na isti datum (podaci s interneta, možda i lažu) par godina nakon prvog skupa u jednoj tvornici izgorilo 140 žena. Nažalost bile su toliko obuzete pažnjom da jednostavno, nisu pazile. Nakon tog horora, žene su imale još jače uporište u traženju prava radnica kako u ravnopravnosti tako i u zaštiti.

Ja eto, nepopravljivi romantik, volim priliku da iznenadim svoju ženu. Do vraga, volim ja priliku da iznenadim i tuđe žene. Naravno, totalno ne onako kako ste vi već pomislili. I tako za ovaj osmi mart, majku svog djeteta, nositelja stambenog kredita i jedinog koji zna kuhati u našem kućanstvu, sam odlučio opet iznenaditi. Ali, znajući njenu radnu okolinu koja je puna žena (ima i jedan muškarac ali do kada će biti muško ne zna se, nije lako sa ženama raditi), morao sam to napraviti na jedan način da to bude nešto. Pa eto igrom slučaja, imao sam nešto viškova koje sam prikupljao, pa sam smogao preko kolege poslati im tucet ipo ruža. Sve cerekajući se, čekao sam da prođe prvi sat radnog vremena dok sam nazvao ženu da vidim kakve su reakcije. Mislim, ispalo je i bolje nego sam i mislio. Nekolicina ženinih bližih kolegica, koje su dobile ružu, su odmah zvali svoje muževe da ih napadnu kako sam ja pažljiv, a oni prasci, svinje i sva ta jestiva živinčad. Nisu ni uzeli u obzir da je devet sati ujutro i da nisu vidili svoje muževe da bi im ovi objasnili kako bi i možda dobile nešto da drže jezik zavezan i strpljivo čekaju kućni prag, a ne lajući sa par kilometara mobilnog signala. Mislim, cilj je postignut ono stoposto.

Zanimljiva je ta ženska potreba za tom pažnjom, koja mora biti posebno naglašena na taj dan. I na Valentinovo. I na majčin dan. I na rođendan. Godišnjicu veze. Godišnjicu braka. Godišnjicu kad nam je krepa hrčak. Ma u biti, vidili ste plakat žene na prosvjedu: ''Ne želim biti vlažna jedan dan u godini.'' To je kao kad vam kaže ''Nije mi ništa.'' kad pitate što ti je. To je zamka. Uzimaju lagano sve više dana u godini, a nisu državni praznici. A kladim se da pola njih ne zna bez Googla kad je dan muškaraca. Eto, jedino bi ove iz Dalmacije mogle znati, jer ima zanimljiv datum vezano za najveći nogometni klub sa ovih prostora. Iako je nogomet glup. A Kim Kardashian je doktor nuklearne medicine.

Kad sam se vratio kući, zabarikadirao sam sve prilaze prljavom suđu i usisavaču. Nećeš mi krast posao, pa poslije se žalit kako si morala na dan žena rintati. Sutra ćeš. Kad je došla gospoja sa malim, jedna njena izjava me šokirala. Mislim, iznenadila. Kaže da ga je pitala: ''Jel ti znaš šta je danas?.''
On naravno nonšalantno odgovori u svom stilu: ''Danas je guzica.''
A ona će njemu: ''Pa danas je dan žena.''
Mislim, njegov odgovor je u najmanju ruku, čudan: ''Aaaaaa, pa sretan ti dan žena.''
Odakle njemu, skoro četiri godine starom popišanku, da se to treba čestitati. Jel imao doktrinu u vrtiću, ili ga je mama navela na to, ili šta ja znam. Ajde majčin dan, pa će ubrati joj ono cviće iz pitara koje ona čuva jer joj je to jedino u stanu, to je ok. Majčin dan poštujem radi njihove veze. Ali dan žena... Već ga mogu zamisliti kako čestita Dan državnosti, Dan antifašističke borbe ili neki drugi praznik koji nema veze sa životom prosječnog djetešca.

Doduše, za 14 godina bi to moglo biti i dobro. Mogao bi mali preuzeti moju ulogu, pa da ja na te valentinova i ostale praznike našeg kućanstva ne moram trošiti ni kune. Ono u stilu: ''Ajde izvedi mater vanka, dan žena je...''
Samo eto problem predstavljaju ti stari nazivi mjeseci, pa čovjek lako pobrka koji je koji. Ali ako vas netko pita, šta je 14og februara, slobodno mu odgovorite osmi mart.